İşlerinizi hızlı, doğru ve verimli olarak yürütmenize destek oluyoruz.

İşlerin standartlaştırması, kayıtların ve iletişimin doğru yapılması, süreçlerin takip ve kontrol edilebilmesi, süreç performansının ölçülmesi, hesap verebilirlik, işlerin zamanında doğru olarak tamamlanması, hatalarda azalma ve verimlilikte artış için tüm iş süreçlerinizi uçtan uca tanımlıyor ve iyileştiriyoruz.


Süreç Yönetimi

Ürün, hizmet ve fiyatlama rekabetinin hızla arttığı günümüzde kurum içi süreçlerin yönetimi, izlemesi ve iyileştirilmesi fark oluşturan en önemli faktörlerden biridir. Süreçlerin tanımlanması, sahiplerinin belirlenmesi, gerekli ölçümlerle performansının izlenmesi ve süreç iyileştirmelerinin yapılmasını kapsayan faaliyetler süreç yönetimini oluşturmaktadır. Süreç yönetimi ile yaşanan belirsizliklerin ve verimsizliklerin giderilmesi amaçlanır.

Bunu gerçekleştirmek için;

  • Fonksiyonel amaçların kurum hedeflerinin önüne geçmemesi,
  • Sorumlulukların netleştirilmesi,
  • Sahiplenmenin sağlanması,
  • Tekrar eden faaliyetlerin tespit edilmesi,
  • İletişim sorunlarının tespit edilmesi ve giderilmesi gerekmektedir.

Süreç Haritalama ve İyileştirme

Kuruluşların süreç yönetimi ile ilgili organizasyonel yapılanmasının gerçekleştirilmesi, süreçlerin tanımlanması, rol ve sorumlulukların belirlenmesi ve süreç performanslarının ölçülmesini sağlayan süreç yönetim modelini kuruyoruz.

Bu süreçte;

  • Kuruluş amaç ve hedefleri, iş modeli, organizasyon yapısı, kurum kültürü ve çalışan yetkinlikleri derinlemesine analiz edilir.
  • Süreçler belirlenir, sınıflandırılır ve süreç ağacı oluşturulur; ana süreçler, alt süreçleri ve aktiviteleri ile süreç sahipleri doğru olarak tanımlanır, listelenir ve kritik süreçler ayrıca belirlenir.
  • Süreç çizimleri standart hale getirilir ve süreç haritaları oluşturulur. Haritalama her süreç için ayrı ayrı olarak yapılır.
  • Süreçler gözden geçirilir ve gerekli iyileştirmeler yapılır. Süreçlerin değiştirilmesi ve izlenmesinin etkin bir şekilde yönetilmesini sağlanır.
  • İş yapış şekillerinin değişmesi veya revizyona uğraması halinde değişikliklerin yapılmasında esneklik getirerek kullanım kolaylığı sağlanır.
  • Sürdürülebilirlik açısından, süreç sahiplerinin değişmesi durumunda, gerekli revizyonların kolaylıkla yapılarak dokümantasyonun güncel tutulması sağlanır.
  • Birden fazla departman veya iş kolunun sürece dahil olduğu durumlarda süreç akışının takibi kolaylaştırılır.
  • Süreç performansının ölçülmesi için altyapı oluşturulur. Anahtar performans göstergeleri, riskler, fırsatlar ve süreç kontrol noktaları gibi etkenlerin süreç akışına etkilerinin gözlemlenmesine imkân sağlanır.

Süreçlerinizi Yöneterek Gerçek Performansınızı Ortaya Çıkarın